вівторок, 19 вересня 2017 р.

Тематика засідань методичного об’єднання класних керівників на 2017 – 2018 навчальний рік


                                                               І засідання
Дата проведення:  25 серпня  2017 року
Тема. Пріоритети виховання школярів 2017-2018 навчальному році
та основні напрями діяльності МО класних керівників.
Мета: визначити  пріоритети виховання школярів у 2017-2018 н. р. та основні напрямки діяльності методичного обєднання класних керівників.

План роботи
1.  Доповідь  «Пріоритети виховання школярів 2017-2018 навчальному році
     та основні напрями діяльності МО класних керівників» ( Прит Т. П., члени МО).
2.Опрацювання державних та нормативних документів з питань виховної     роботи та ведення шкільної документації  (члени МО):
-       методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 н.р.;
-       методичні рекомендації щодо здорового способу життя та фізкультурно-спортивної роботи з дітьми та учнівською молоддю у 2017/2018 н.р.
-       про проведення Першого уроку у 2017/2018 н.р. та ін.
3. Затвердження графіка взаємовідвідування виховних заходів класних керівників з метою обміну досвідом організації успішної навчально – виховної діяльності учнів  (члени МО).
4. Круглий стіл «Морально-духовний розвиток п’ятикласника та створення комфортних умов для розкриття учнівського потенціалу». Вироблення рекомендацій ( кл. кер. 5 класу Щерба О. А., психолог Стрілець В. Л.).
5. Тренінг. Створюємо  ситуацію  успіху на виховних заходах (Стрілець В. Л.).                                       
6. Методичні перегуки «Обговорення матеріалів періодичної преси».
 ( Щерба О. П., члени МО.)

Робота між засіданнями
1.Взаємовідвідування виховних заходів класними керівниками з метою                     обміну   досвідом ( члени МО).
2.Робота вчителів над науково – методичними проблемними темами (члени МО).
3.Робота з обдарованими учнями.  Організація їх участі  в шкільних,  районних,  обласних та Всеукраїнських  акціях та конкурсах (члени МО).
4.  Проведення класними керівниками 5-9 класів до 20 жовтня  діагностування учнів  «Особистісний ріст».

                               Література з теми засідання

                                1.1 Нормативно-правові акти
1.Загальна декларація прав людини, прийнята і проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 10 грудня 1948 року.
2.Декларація прав дитини, проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1959 року.
3.Конвенція про права дитини, прийнята Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1989 року.
4. Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей, прийнята на Всесвітній зустрічі на вищому рівні в інтересах дітей, яка відбулася в Організації Об'єднаних Націй у м. Нью-Йорку 30 вересня 1990 року.
  5. Конституція (Основний Закон) України, прийнята Верховною Радою України 28 чер­вня 1996 року.


1.2. Закони України

1.«Про освіту» від 23.03.1996 р. № 100/96-ВР (зі змінами і доповненнями).
2. «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 р. № 65І-ХІУ.
3. «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 р. № 1841-111.

 1.3. Укази Президента України
1.«Про затвердження Національної доктрини розвитку освіти» від 17.04.2002 р. №347/2002.
2.«Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утве­рдження здорового способу життя» від 15.03.2002 р. № 258/2002.
3.«Про Національну програму правової освіти населення» від 18.10.2001 р. №992/2001.
4.«Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних сімей» від 12.11.1999 р. №1460/99.
5. «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей» від 20.12.2000 р. № 1396/2000.
                                      1.4. Постанови Кабінету Міністрів України
1.«Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від) 4.06.2000  р. № 946.
2.«Про Програму «Українська родина» від 14.03.2001 р. № 243.
3.«Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, фор­мування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспі­льства» від 15.09.1999 р. № 1697.
4.«Про Програму запобігання торгівлі жінками та дітьми» від 25.09.1999 р. №1768.
5.Концепція державної сімейної політики, схвалена Постановою Верховної Ради Украї­ни від 17.09.1999 р. № 1063-ХІУ.


       1.5. Нормативні акти, підготовлені Міністерством освіти і науки,  молоді та спорту України
1. Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від  31.10. 2011 № 1243.
2. Концепція виховання дітей і молоді в національній системі освіти,           затверджена коле­гією Міністерства освіти України 28 лютого 1996 року.
 3. Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної  середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 06.09.2000 р. № 434. - Методичних рекомендацій «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та пост-конфліктний період» (розміщені на сайті: psyua.com.ua);
4. Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої спільним наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністерства оборони, Міністерства культури і туризму, Міністерства освіти і науки від 27.10.2009 № 3754/981/538/493;
 5. Концепції сімейного виховання в системі освіти України «Щаслива родина» (протокол № 9 від 14 листопада 2012 року). Методичні матеріали з цієї проблематики розміщено на офіційному сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua) у розділі «Навчально-методичне забезпечення виховної роботи»;
 6.Наказу МОН від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».
7. Методичних рекомендацій для проведення бесід з учнями загальношкільних навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами; поведінки у надзвичайній ситуації. ( Лист МОН України від №1/9-385 від 30.07.2014)

1.6. Обласна програма національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008-2020 роки. ( Схвалена розпорядженням голови Рівненської облдержадміністрації 09.02.2008 № 42 і затверджено рішенням Рівненської обласної ради 29.02.2008 № 695).

 ІІ засідання
   Дата проведення:  22 листопада  2017 року
Тема. Формування у школярів ціннісного ставлення  до  природи  в умовах   компетентнісно зорієнтованої освіти.
  Мета: обрати оптимальні форми і методи роботи з формування у школярів ціннісного ставлення до природи в умовах компетентнісно зорієнтованої освіти.
                                              
                                                   Теоретична частина

1. Доповідь Формування у школярів ціннісного ставлення до природи в умовах компетентнісно зорієнтованої освіти (Прит Т. П.).
2. Виступ  ( 3-5 хв.) :
 - Інноваційні технології формування ціннісного ставлення до природи конкурентоспроможної особистості (ПахнюкВ,В.).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
3. Нотатки з досвіду роботи (20 хв.):
 Майстер – клас. Розвиток знань, світогляду, екологічних умінь, навичок і культури засобами натуралістичної роботи  (Щерба О. А.).
5. Динаміка розвитку особистості школяра. Обговорення результатів  опитувальника для учнів «Особистісний ріст» та вивчення рівнів вихованості школярів ( члени МО).
                                                     
Практична частина

   1. Виховні заходи – покази:
- Віртуальна екскурсія «Квіти моєї вулиці» ( учні 5кл., Щерба О. А.).  
Методична мета: формувати у школярів  ціннісне ставлення до природи, розвивати  екологічний світогляд шляхом використання інноваційних технологій.
-          Година спілкування «Справжнє диво природи»  (учні  7 кл., Прит Т. П.).
       Методична  мета:   використання оптимальних форм і методів у вихованні екологічної культури.
        2.Аналіз та самоаналіз творчих аспектів заходів – показів із виробленням методичних рекомендацій  (члени МО).
      3. Педагогічний вітальня. В. О. Сухомлинський про виховання  в учнів  любові до природи ( члени МО).

Робота між засіданнями

      1. Взаємовідвідування виховних заходів з метою обміну досвідом (члени МО).
2. Реалізація класних керівників   науково – методичної проблемної теми школи
(члени МО).
3. Робота педагогів над індивідуальними науково – методичними проблемними темами (члени МО).
4. Визначення класними керівниками рівня вихованості школярів (за ціннісними ставленнями). 
 
                                        Література до теми засідання

1.                Авдусенко Л. Виховання екологічної культури на уроках // Початкова освіта. -2008. -о № 14.
2.                Алексеев Н. А. Стихийные явления в природе. – М. : Просвещение, 1988.
3.                Бакка М. Т. , Мельничук А. С .
 4. Сівко В. І. Охорона і безпека життєдіяльності людини: Конспект лекцій. – Житомир: Льонок, 1995. – 165 с
5.Боднар Л. Уроки мислення серед природи у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського // Початкова школа. – 2005. – №9. – С. 12-14.
6. Безпека життєдіяльності / Під ред. Я. Бедрія – Львів: Видавнича фірма “Афіша”, 1998
7. Василенко Г. Екологічна освіта та виховання // Початкова школа. – 2007. -№6. -С. 6-8.
8. Вишнівська П. Ігри екологічного спрямування // Початкова освіта. – 2009. -№14. -С. 5-6.
9. Васильченко І. Екологічне виховання у початковій школі // Початкова освіта. – 2005. – №11. – С. 36-48.
10. Герасимчук А. А. , Палеха Ю. І. Екологія: Опорний курс лекцій: Навч. посіб. – К. : Вид-во Укр. -фін. Ін-ту менедж. і бізнесу, 1998.
11. Дужук С. Використання казки в екологічному вихованні учнів // Початкова школа. – 2007. – №6. – С. 38-39.
12. Дерябко С. Д. , Ясвин В. А. Екологическая педагогика й психология. М. : Феникс, 1996.
13.Дудід Г. , Шабликіна В. Формування екологічної свідомості дітей починається змалку // Початкова школа. – 2007, – №6. – С, 19-21.

ІІІ засідання
Дата проведення:  21 лютого  2018 року
Тема. Оптимальні інноваційні технології формування у школярів ціннісного ставлення до суспільства і держави
Мета: обрати оптимальні форми і методи роботи з формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави шляхом застосування інноваційних технологій у виховному процесі школи. 
                                           
                                      Теоретична частина
Доповідь. Оптимальні інноваційні технології формування у школярів ціннісного ставлення до  суспільства і держави (Щур М. М.).
1.   Виступи: (3- 5 хв):
- Виховуємо патріота ( Богданець Н. П.)
2.   Нотатки з досвіду роботи (5-7 хв):
-  Виховні технології формування ціннісного ставлення до суспільства і держави  конкурентоспроможної особистості  ( Пахнюк В.В.).
                                    
                                       Практична частина

1.   Виховні заходи – покази:
-     Загальношкільна лінійка до Дня Соборності України «Соборна єдина моя Україна» (Щур М. М.)
Методична мета: формувати ціннісне ставлення особистості  до суспільства і держави,  виховувати  почуття гордості за свою Батьківщину.
-     Творча гра «Я люблю Україну» (Пахнюк В. В., 6 клас)
Методична мета: формувати у школярів  почуття громадянської гідності, національної свідомості і самосвідомості особистості, формування інформаційної компетентності та культури особистості.
- Година громадянськості «Небесна сотня. Герої не вмирають»(Богданець Н. П., 8 клас).
Методична мета: формувати у школярів  ціннісне ставлення до суспільства і держави, почуття громадянської гідності, національної свідомості і самосвідомості особистості, формування інформаційної компетентності та культури особистості.
2. Аналіз та самоаналіз творчих аспектів відвіданих виховних показових заходів.
                                      
                                                   Робота між засіданнями

      1.Взаємовідвідування виховних заходів з метою обміну досвідом (члени МО).
2.Опрацювання літератури з науково – методичної проблемної теми школи
(члени МО).
3. Робота педагогів над індивідуальними науково – методичними проблемними темами (члени МО).
4. Робота класних керівників щодо підвищення рівня вихованості учнів за ціннісними ставленнями.
   5. Розробка анкет для проведення моніторингу діяльності  МО (Прит Т.П.).
6.  Розробка діагностичних карт та проведення діагностики членів МО «Стан науково – методичної підготовки вчителів після закінчення V року роботи над науково – методичною темою МО» (Прит Т.П.).
7. Проведення класними керівниками 5-9 класів до 16 травня  діагностування учнів  «Особистісний ріст» та визначення рівня вихованості школярів (за ціннісними ставленнями). 
 8.  Підготовка презентацій – захистів  класними  керівниками  про роботу над науково –   методичними темами самоосвіти та до участі в науково - практичній конференції «Результативність впровадження компетентнісного підходу у виховний процес школи» (члени МО).

                                 Література до теми засідання

1.   Березюк В. Україно, моя Україно! Я для тебе на світі живу / В. Березюк // Все для вчителя. - 2004. -№34-35. - С.2-4.
2.    Бортняк М.В. В історію свою візьми нас, Батьківщино / М.В. Бортняк // Позакласний час. - 2007. - №4. - С.69-73.
3.    Варава В. В. Моя Україна - вільна держава і з нею пов’язую долю свою / В.В. Варава// Все для вчителя. - 2003. - №21. -С.6-7.
4.    Гороховська Н. Державні символи України: Усний журнал для учнів 5-8 класів / Н. Гороховська // Шкільний світ. - 2005. - №35. - С.22-24.
5.    Грищенко В. Україно! Мій коханий краю / В. Грищенко // Позакласний час.-2007.-№2.-С.49-51.
6.    Державні та народні символи України: Урок державності // Завуч. - 2003. - №5. - Вкладка-2.
7.    Закурдаєва В. Хай знають у світі: Шкільне свято / В. Закурдаєва // Шкільний світ. - 2007. - №25-28. - С.88-90.
8.                 Коваль Л.М. Боже, Україну збережи / J1.M. Коваль II Все для вчителя. -
2003.           -№21.-С.4-5.
9. Ковальчук ГІ. Державні символи України / П. Ковальчук // Позакласний час. - 2005. - №13-14. -С.39-40.
10. Комаров Ю. Місце України в європейській історії / Ю. Комаров // Директор школи. - 2005. - №27-28. -С.35-37.
1 1. Кононенко П. Народ без пам’яті - що храм без Бога / П. Кононенко // Освіта. - 2003. - №52. - С.2-3
12. Кошовенко В.В. Пісня, приречена на безсмертя / В. Кошовенко // Позакласний час. - 2007. - №5. - С.35-38.
І 3. Лук’янець J1.1. Ми - українці / Л.І. Лук’янець // Все для вчителя. - 2003. - №21. -С. 1-3.
     13.Національні святині // Все для вчителя. - 2006. - №7-8. - С.97-100.
IV засідання
Дата проведення: 28 квітня  2018року

Тема. Діяльність педагогів  школи з реалізації науково – методичної проблемної теми школи, МО, програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини протягом, Концепції національно – патріотичного виховання учнівської молоді  протягом    2013-2018 рр.
Мета: проаналізувати ефективність апробованих технологій виховання  та     виявити недоліки  і  упущення в роботі класних  керівників з реалізації  науково – методичної проблемної теми школи, МО, програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини, Концепції національно – патріотичного виховання учнівської молоді  протягом    2013-2018 рр.

Теоретична частина

1. Науково- практична конференція «Результативність впровадження компетентнісного підходу у виховний процес школи» 2013-2018рр. ( Прит Т.П., члени МО).
2. « Ярмарок педагогічних здобутків»:
- Презентація – захист  членів МО творчого портфоліо про роботу над самоосвітньою  науково – методичною проблемною темою  та з реалізації програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини, Концепції національно – патріотичного виховання учнівської молоді  протягом  2013-2018 рр.        ( члени МО ).
3. Доведення до відома членів МО змісту посібника «Формування ціннісних ставлень конкурентоспроможної особистості в умовах компетентнісно зорієнтованої освіти»

Практична частина
1.« Панорама  ідей». Обговорення результатів діагностування класних керівників та учнів.
2. Анкетування педагогів « Я пропоную виховну науково – методичну проблемну тему  школи …»
3. Методична фотосесія. Моя професія – педагог.
3. Зауваження та побажання щодо організації  МО на 2018-2023 рр.

Робота між засіданнями

1.Класним  керівникам визначитись з самоосвітньою науково- методичною проблемною темою на 2018-2023 рр.
2. Членам МО оформити   матеріализ з реалізації обраної виховної науково – методичної проблемної теми.
3. Усім членам МО активно займатися самоосвітою, працюючи з фаховою літературою.

Література до теми засідання
1.Ситник Г., Гаврик Н. Методичне забезпечення реалізації програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008 - 2020 роки // Методичний вісник. - Випуск II. - Рівне. - 2008. - 56с.
2. Ситник Г., Гаврик Н. Методичне забезпечення реалізації обласної програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008 - 2020 роки // Методичний вісник. - Випуск III. - 38с.
     3.Макаренко А.С. Методика організації виховного процесу. Твори: У 7 - и т. - К. - 1954. - Т.5. - С. 9 - 109.
4. Русова С. Мої спомини. - К., 1998.
5. Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям. Вибрані твори: У 5 - ти т. - К., 1976. -Т.З-С. 9-283.

6. Фіцула М.М. Педагогіка: навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. - К.: «Академія», 2000. - 544с.

Немає коментарів:

Дописати коментар